ALANIN TANITIMI
Medya, iletişim, yayıncılık sektörü ulusal düzeyde hızla değişen pazar koşullarının sonucu üretken, hızlı ve sürekli bir rekabet içindedir. Bu nedenle grafik ve fotoğraf alanı, firmaların yakın ilgisini çekmektedir. Grafik ve fotoğraf alanı çerçeve öğretim programı ile öğrencilere, mesleki temel bilgileri içeren bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra çağımızın gereği olan iletişim kurabilme, değişimlere ve teknolojiye uyum sağlayabilme, sistemleri anlayıp kullanabilme yeterliklerini kazandırmak hedeflenmiştir. Kazandırılan mesleki bilgi ve becerilerle sektörün beklentileri doğrultusunda kaliteli hizmet sunabilen, çevre ve toplum bilincine sahip, kendi iş yerini kurma düşüncelerini faaliyete geçirebilen ve işin her aşamasında kaliteden sorumluluğunun bilincinde bireyler yetiştirmek hedeflenmiştir.
ALANA AİT DALLAR
1. Grafik
2. Fotoğraf dalları yer almaktadır.
Bu doğrultuda Grafik ve Fotoğraf alanı ve alan altında yer alan mesleklerde ulusal ve uluslararası düzeyde standartlara uygun örgün öğretim programı hazırlanmıştır. Bu programda öğrenciye; mesleki gelişim, temel tasarım, temel desen, temel fotoğraf, perspektif ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin yanı sıra;
∙ Grafik dalında; bilgisayar destekli grafik tasarım, desen, grafik desen, illüstrasyon, grafik ve sanat tarihi, ambalaj tasarımı, yayın grafiği,
∙ Fotoğraf dalında; fotoğraf çekimi, görüntü yorumlama, çekim teknikleri, bilgisayarda fotoğraf, fotoğraf sunumu, video çekimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması hedeflenmektedir.
ALANA AİT OKULDA/KURUMDA YAPILAN UYGULAMA ÖRNEKLERİ
YARIŞMALARDA ELDE EDİLEN BAŞARILAR
Ankara Büyükşehir Belediyesinin düzenlemiş olduğu ;19 Mayıs Atatürk'ü Anma ,Gençlik ve Spor Bayramı temalı resim yarışmasında, Grafik ve Fotoğraf alanı 11/A sınıfı öğrencimiz Sılanur TÜRKER birinci olmuştur. Öğrencimizin başarısı ile onurlandık gururlandık
ALANIN YAPTIĞI PROTOKOLLER
Yunus Emre Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI ve ANKARA MATBAACILAR ODASI (MATFED) ve alanımızın işletmelerinden olan BY FİLİKA ile Eğitimde İşbirliği Protokolü imzalanmıştır. Bu protokolde amaç okulumuzun Grafik ve Fotoğraf Alanı ,MATFED ve By Filika ile Grafik Tasarım sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücünü yetiştirmeye yönelik alanda eğitim gören öğrenci ve öğretmenlerin mesleki gelişimlerine ve donanımlarına katkıda bulunmak; öğrencilerin mezuniyet sonrası istihdam imkanlarını arttırmaktır.
PROTOKOL KAPSAMINDA YAPILACAK İŞLER
Madde: 13- Bu protokol kapsamında taraflar aşağıdaki faaliyetleri gerçekleştirirler.
13-1. Alan öğretim programlarının ve eğitim materyallerinin güncellenmesi,
13-2. Okulların alana ilişkin atölye ve laboratuvarlarının yeni teknolojilere dayalı olarak donatılması/ desteklenmesi,
13-3. MATFEDDER' e bağlı olan ajans ve matbaalarda alan öğrencilerimize beceri eğitimi ve staj imkanlarının sağlanması,
13-4. Alan mezunlarının MATFEDDER'in görev alanında bulunan ajans ve matbaaların mevzuatlarının el verdiği ölçüde istihdam için gerekli girişimlerde bulunulması, desteklenmesi,
13-5. Mesleki ve teknik eğitime yönelik etkinlikler (kariyer günü, rehberlik, yarışma, gezi vb) ve farkındalık faaliyetleri düzenlenmesi,
13-6. Alan öğretmenlerine mesleki beceri ve yeterliliklerini arttırmak amacıyla seminer çalıştay vb sağlanmasıdır.
MEZUNİYET SONRASI İŞ BULMA İMKANLARI
Görsel işitsel teknikler ve medya yapımcılığı sektörü, insanlar ve toplumlar arasında hızlı iletişimin sağlanabilmesi amacıyla olağanüstü öneme sahiptir. Diğer sektörlerin tanıtımı ve gelişimi içinde önemli yeri olan iletişim teknikleri gelecek dönemlerde de önemini ve ağırlığını arttırarak sürdürecektir. Bu kapsamda nitelikli yetişmiş eleman ihtiyacı artacak ve giderek daha fazla önem kazanacaktır. Grafik ve fotoğraf; medya ve görsel iletişimin ayrılmaz bir parçasıdır. Grafik ve fotoğraf alanında nitelikli, tasarım gücüne sahip, yaratıcı düşünceyi iletişim aracı olarak kullanan bireyler yetiştirilmesi bu sektöre büyük katkı sağlayacaktır.
Mezun olan öğrenciler;
Orta veya büyük ölçekli matbaa ve yayın kuruluşları, grafik tasarım stüdyolarına, reklâm ajansları, televizyon, gazete vb. basın (medya) kuruluşları, bünyesinde tanıtım birimi bulunan tüm kurum ve kuruluşlar, vb. yerlerde çalışabilirler.
Ayrıca, Grafik ve Fotoğraf alanı mezunları, daha pek çok iş kolunda yer alabilmektedir. Dergi-gazete-kitap hazırlanması ve basımında, tabela-pankart-afiş hazırlanması ve uygulanmasında, serigrafi-ofset-tipo baskılarında, eşantiyonluk eşya hazırlanmasında, broşür-kart-ambalaj-web sayfası-ön ekran tasarımında, vesikalık, anı ve özel gün fotoğrafçılığında, basın-yayın-gazetecilik ve iletişim organlarında, endüstri ve sanayide, tanıtım-reklâm çalışmalarında, arkeolojik çalışmalarda, belgeleme çalışmalarında ve araştırmalarda, tıbbî çalışmalarda ve adlî tıpta, haritacılık alanında, askerî araştırma ve incelemelerde, polisin suçlara yönelik (kriminolojik fotoğrafçılık) laboratuvar çalışmalarında, bilimsel ve akademik çalışmalarda, sahne sanatlarında, sinema ve televizyon çekimlerinde, stok fotoğrafçılık ile fotoğraf pazarlama ve satışında, bilgisayar-internet ortamında, amatör fotoğrafçılıkta, fotoğraf sanatı ile uğraşılarda ve daha pek çok alanda yer alabilirler.
ALANDA STAJ/BECERİ EĞİTİMİ BİLGİLERİ/ STAJA GÖNDERİLEN KURUM BİLGİLERİ
Son sınıf alan öğrencilerimiz haftanın üç günü işletmelere gitmektedirler. Bu süreçte öğrencilerimizin ve işletmelerin memnuniyeti okulumuzun stratejik planlama haritasında önemli bir yol çizmektedir. Bu anlamda öğrencilerimizin göstermiş oldukları başarı da sonuçsuz kalmamakla birlikte öğrenci istihdamında da katkıda bulunmaktadır.